First Line supporttekniker i Stockholm

Kontaktperson

Victoria Karlsson

Skicka mail

Sista ansökningsdag: 2019-08-01

Plats: Stockholm

Omfattning: Heltid

Dina arbetsuppgifter

Xllnc söker en supporttekniker till vår kunds servicedesk i Stockholm. Du kommer att arbeta tillsammans med ett gäng härliga kollegor i fräscha och ljusa lokaler.

I arbetsbeskrivningen ingår det att man hanterar inkommande ärenden enligt satta rutiner. Det kan innebära samtalshantering, mail samt chatt. Rollen kommer att innebära att man hjälper till i team så det krävs att man är flexibel och social.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Teknisk support via telefon och mail till slutanvändare
• Felsökning av både mjuk- och hårdvara

Din profil

För att bli framgångsrik i rollen krävs att du alltid har service i fokus, mot kund och kollegor samt har en hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Har en vilja att förbättra och utveckla verksamheten och tar ansvar för de arbetsuppgifter som du handhar. Tjänsten kräver även att du är flexibel, har lätt att samarbeta och är van vid att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo.

Krav:

• Minst 1 års erfarenhet av servicedesk
• Du ska kunna behärska svenska samt engelska både i tal och skrift
• Intresse av IT

Meriterande:

• Van vid att arbeta i olika ärendehanteringssystem
• Erfarenhet inom Active Directory
• Kunskaper inom ITIL

Om oss

Xllnc-gruppen har sedan 1993 fokuserat att göra arbetslivet enklare för deras kunder och medarbetare. Företaget är specialiserade på den dagliga användningen av IT-tjänster som kretsar kring den enskilde medarbetarens arbetsplats, exempelvis datorer, surfplattor, telefoner, A/V och skrivare. Xllnc har förenklat vardagen för fler än 350 000 personer/elever på stora bolag, myndigheter samt inom skolan. Xllnc-gruppen är en koncern som är verksam i Norden, USA samt i Asien, vi finns där våra kunder finns.

Vi är drygt 300 anställda, finns etablerade förutom Stockolm; Göteborg, Malmö, Växjö, Oslo, Sandefjord, Helsingfors och Åbo.

På Xllnc värdesätter vi varje individs utveckling. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker. Vi värdesätter en härlig arbetsmiljö där personalaktiviteter inte är ovanligt. Allt vi gör genomsyrar en gemensam värdegrund som utgår ifrån våra ledord Lyhördhet, Enkelhet, Tillgänglighet och Proaktivitet.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Xllnc och arbeta som konsult ute hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcker sig långsiktigt framåt förutsatt att alla parter är nöjda.

Villkor

Tjänstgöringsort: Stockholm
Omfattning: Heltid, 07.00 – 19.00 skiftgång
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Urval: Sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum