1st Line Supporttekniker till servicedesk i Stockholm

Kontaktperson

Victoria Karlsson

Skicka mail

Sista ansökningsdag: 2019-08-29

Plats: Stockholm

Omfattning: Heltid

Är du vår nästa stjärna inom IT-support? Då kanske det är dig vi söker! Xllnc Nordic söker en Supporttekniker till vår kund i centrala Stockholm. Du kommer att få arbeta med varierande uppgifter med goda möjligheter till egen utveckling.

Dina arbetsuppgifter

Rollen som supporttekniker innebär främst teknisk support via telefon, mail och chatt till slutanvändare. Du kommer även arbeta med kontohantering i Active Directory, felsökning av både mjuk- och hårdvara och incidenthantering. Arbetet är både reaktivt och proaktivt. Reaktivt för att dagligen lösa inkommande ärenden och proaktivt för att ständigt förbättra vår servicedesk.

Din profil

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och i varje givet ögonblick behöver du vara svaret på kundens problem, vilket i den här rollen innebär;

• Kunna behålla lugn och fokus i stressiga situationer
• Tycka om att arbeta i en serviceroll med allt vad det innebär
• Vara flexibel och ha intresse av att lära nytt
• Tycka om att arbeta i team och nå givna mål tillsammans
• Förmåga att identifiera kundens problem, och att sätta det i ett större sammanhang, för att hitta bästa lösningen

Krav

• Goda kunskaper inom AD
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska
• Har en relevant utbildning inom IT alternativt ett stort intresse för IT

Meriterande:

• Van vid att arbeta i olika ärendehanteringssystem
• Kunskaper inom ITIL

Om oss

Xllnc-gruppen har sedan 1993 fokuserat att göra arbetslivet enklare för deras kunder och medarbetare. Företaget är specialiserade på den dagliga användningen av IT-tjänster som kretsar kring den enskilde medarbetarens arbetsplats, exempelvis datorer, surfplattor, telefoner, A/V och skrivare. Xllnc har förenklat vardagen för fler än 350 000 personer/elever på stora bolag, myndigheter samt inom skolan. Xllnc-gruppen är en koncern som är verksam i Norden, USA samt i Asien, vi finns där våra kunder finns.

Vi är drygt 300 anställda, finns etablerade förutom Stockholm; Göteborg, Malmö, Växjö, Oslo, Sandefjord, Helsingfors och Åbo.

På Xllnc värdesätter vi varje individs utveckling. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker. Vi värdesätter en härlig arbetsmiljö där personalaktiviteter inte är ovanligt. Allt vi gör genomsyrar en gemensam värdegrund som utgår ifrån våra ledord Lyhördhet, Enkelhet, Tillgänglighet och Proaktivitet.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Xllnc och arbeta som konsult ute hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcker sig långsiktigt framåt förutsatt att alla parter är nöjda.

Villkor

Tjänstgöringsort: Stockholm
Omfattning: Heltid, 08.00 – 17.00
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Urval: Sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum